woensdag 11 januari 2012

Hello Kitty - Hello Holland 2011

Vorig jaar was er vanaf 10 september t/m 30 november een tentoonstelling over Hello Kitty in het Sieboldhuis in Leiden te zien. Omdat ik helemaal weg ben van dit lieve schattige poesje moest ik daar natuurlijk een bezoekje aan brengen.
Oké, ik ben een beetje laat om hier nu nog over te schrijven, maar ik wilde dit toch nog eventjes met jullie delen.

Het was ontzettend leuk. Er was een kamertje op (geloof ik) de tweede verdieping helemaal ingericht met Hello Kitty. Het was niet groot, ik had het wel iets groter verwacht eerlijk gezegd.

Van een aantal verzamelaars stond er ook een deel van de verzameling gepresenteerd. Helemaal leuk om te zien. Wat een verschillende dingen kun je hebben als verzamelaar.
Ik weet nu dat er dus meer 'gekken' in Nederland zijn hihi. Helaas mocht ik er niet staan met mijn verzameling, maar wat had ik dat ook graag gewild zeg!

Verzameling van Candy Vuong.

Verder stonden er artikelen van vroeger tot nu, om te laten zien hoe de producten veranderd zijn in de loop der jaren. Met informatie en de jaartallen erbij.
Hello Kitty heet officieel Kitty White maar haar bijnaam is Hello Kitty. En zo wordt ze altijd genoemd.

Het eerste product waar Hello Kitty op verscheen was een klein roze knip-portemonneetje.
Moet je nu eens kijken wat voor spullen je wel niet kan vinden in de winkel. Teveel om op te noemen!

Alleroudste artikelen van Hello Kitty

Het leuke was dat er in het begin van het kamertje ook een foto hing met de ontwerper van Hello Kitty. Hoe gaaf is het als jij de persoon achter Hello Kitty bent?!?

Ontwerper van Hello Kitty


Ook kon je met Hello Kitty op de foto <3.

Ik en Hello Kitty <3

Een collectie speciaal ontworpen voor Hello Kitty.


Speciaal voor deze tentoonstelling zijn er 3 producten gemaakt van Hello Kitty. Echt Hollands!
Ik heb de pluche gekocht en deze is ook echt in Japan gemaakt! Tof!

Ik vond het erg leuk dat dit werd georganiseerd. Zeker voor de Hello Kitty liefhebbers. Natuurlijk waren er ook veel kinderen. Maar soms voel ik mezelf ook nog kind. :)

Liefs,
Tamara
xxx

1 opmerking:

  1. Cute, lijkt mee een leuke tentoonstelling. Leuk ook die foto met hello kitty :)

    BeantwoordenVerwijderen